NYHED – Det Grønne K

Februar 2021

For Stryhns er bæredygtig værdiskabelse en forudsætning for langsigtet vækst, og derfor arbejder vi også kontinuerligt med at forbedre vores påvirkning på mennesker, dyr og miljø i virksomheden og i leverandørkæden.

– ”Som fødevirksomhed med en lang tradition indenfor produkter med et højt indhold af kød er det vigtigt, at vi tænker nyt og bidrager til innovative og grønnere måltidløsninger, som belaster klimaet mindst muligt,” siger administrerende direktør i Stryhns Kristian Kornerup Jensen.

Fokus på innovation og bæredygtighed er også baggrunden for, at Stryhns i 2021 springer ud i en helt ny K-Salat-kategori og lancerer Det Grønne K, som er en kategori, hvorigennem vi kan hjælpe forbrugerne til at blive mere bæredygtige med et tilbud om reduktion af kødforbruget.

Vegansk velsmag
Kategorien Det Grønne K består af en række produkter, som alle er lavet med 100% plantebaserede ingredienser.

I første omgang lancerer vi tre forskellige produkter: En lækker bøf, en sprød schnitzel og en krydret pølse, som alle er bygget op på forskellige veganske baser som for eksempel soja, ris og ærter.

Med produkterne fra Det Grønne K får de danske familier det de har efterspurgt: smagfulde veganske alternativer og dermed muligheden for kødfrie dage på menuen, hvor selv emballagen står i bæredygtighedens tegn, da den er lavet af 100 % genanvendt plast.

Det Grønne K lanceres i uge 5 i COOP med en kampagne, der fokuserer på smag, og som i høj grad er henvendt til alle der ønsker et godt alternativ til kød.

I kan se vores reklame film her:

Læs mere på www.stryhns.dk

For yderligere information:
Lars Bo Sthaalros Christiansen
Marketingdirektør, Stryhns A/S
+45 22 10 05 02

Maria Sennels
Pressekontakt
+45 21 46 00 77

Del denne nyhed