K-Salat står for fællesspisning til afslutningen af årets March mod Ensomhed i Aalborg

den 28. april 2019

Mere end 350.000 børn, unge, voksne og ældre føler sig ofte ensomme. Det er et område som forstærkes af, at man ikke deler det med nogen. For at sætte fokus på emnet og gøre det lettere for alle at invitere inden for og sige ja-tak, bidrager K-Salat sammen med en række organisationer til Folkebevægelsen mod Ensomheds mange aktiviteter.

 

Fra den 1. april til den 28. april blev March Mod Ensomhed fra København til Aalborg gennemført, som er arrangeret af Patrick Cakirli, der selv har oplevet ensomhedsfølelsen. Som tidligere år er konceptet, at Patrick kun går, når han er i selskab med andre.

»Vi ved fra undersøgelser, at ca. en tredjedel af danskerne mener, at godt selskab er vigtigere end selve maden, og at hver fjerde dansker spiser aftensmad alene. For nogle er det et aktivt valg, og for andre er det ufrivilligt. Med K-Salats mission om at inspirere til større madglæde gennem fællesskaber, er ensomhed et problem, som vi gerne vil sætte fokus på. Derfor er det oplagt for os at deltage i årets March Mod Ensomhed«, siger Lars Bo Christiansen, marketingsdirektør i Stryhns AS.

K-Salat har været med forskellige steder på ruten med fællesspisning, hvor deltagerne fx kunne lave sin egen sandwich, som nydes sammen med de øvrige deltagere i marchen. I dag, den 28. april står K-Salat klar til afslutningen i Aalborg.

Det er anden gang, at March mod Ensomhed gennemføres i samarbejde med Folkebevægelsen mod Ensomhed, der siden 2016 har arrangeret Danmark Spiser Sammen i uge 17 med fællesspisninger over hele landet.

 

Danmark Spiser Sammen arbejder for at skabe store og små spisearrangementer gennem hele året. Ambitionen er at gøre det lettere at møde nye mennesker og at invitere til samvær og fællesskab, så ingen i Danmark rammes af alvorlig ensomhed

Danmark Spiser Sammen

Danmark Spiser Sammen løb af stablen første gang i uge 17, 2016. Information om hvem, der er med i folkebevægelsen, hvor de forskellige arrangementer afholdes og om, hvordan man kan følge March mod Ensomhed kan du læse mere om på www.danmarkspisersammen.dk

 

Folkebevægelsen mod Ensomhed
Læs om Folkebevægelsen mod Ensomhed: www.modensomhed.dk
Læs om March mod Ensomhed på Facebook: https://www.facebook.com/events/2252286718126984/?event_time_id=2252286721460317

Stryhns AS
Stryhns AS er i dag et mærkevarehus for mærkerne Stryhn’s Leverpostej, Graasten Salater, K-Salat, Jensen’s Køkken, Slagtermester Andersen, Mayo, Royal Leverpostej og Langelænder Pølser, som er resultatet af en række succesfulde opkøb. Virksomheden omsatte i 2017 for 695 mio. kr. indenfor dagligvare og foodservice sektoren og har ca. 400 medarbejdere fordelt på fem lokationer i Danmark. Stryhns AS er en del af den familieejet norske koncern Agra, der har aktiviteter i Norge, Sverige og Danmark. Læs mere på www.stryhns.dk

For yderligere information:

Lars Bo Christiansen
Marketingdirektør, Stryhns AS
2210 0502

Maria Sennels                                                        
Pressekontakt
2146 0077