den 16. april 2019
Mere end 350.000 børn, unge, voksne og ældre føler sig ofte ensomme. Det er et område som forstærkes af, at man ikke deler det med nogen. For at sætte fokus på emnet og gøre det lettere for alle at invitere inden for og sige ja-tak, bidrager K-Salat sammen med en række organisationer til Folkebevægelsen mod Ensomheds mange aktiviteter.
For øjeblikket gennemføres 'March Mod Ensomhed', som er arrangeret af Patrick Cakirli, der selv har oplevet ensomhedsfølelsen. Fra den 1. april til den 28. april går Patrick fra København til Aalborg. Som tidligere år er konceptet, at Patrick kun går, når han er i selskab med andre. Derfor opfordres alle til at gå med og dermed bidrage til fællesskabet.
»Vi ved fra undersøgelser, at ca. en tredjedel af danskerne mener, at godt selskab er vigtigere end selve maden, og at hver fjerde dansker spiser aftensmad alene. For nogle er det et aktivt valg, og for andre er det ufrivilligt. Med K-Salats mission om at inspirere til større madglæde gennem fællesskaber, er ensomhed et problem, som vi gerne vil sætte fokus på. Derfor er det oplagt for os at deltage i årets March mod Ensomhed«,sigerLars Bo Christiansen, marketingsdirektør i Stryhns AS.
K-Salat er med tre forskellige steder på ruten, hvor de arrangerer fællesspisning. Her kan deltagerne fx lave sin egen sandwich, som nydes sammen med de øvrige deltagere i marchen. Den 16. april står K-Salat klar på ruten i Middelfart.
Det er anden gang, at March mod Ensomhed gennemføres i samarbejde med Folkebevægelsen mod Ensomhed, der siden 2016 har arrangeret Danmark Spiser Sammen i uge 17 med fællesspisninger over hele landet. I den forbindelse inviterer K-Salat til sammen at spise Danmarks længste smørrebrød på RO’s Torv i Roskilde den 27. april.
»Hos K-Salat er vi helt bevidste om, at vi ikke har en færdig opskrift på de gode måltidsoplevelser, men vi tror på, det er noget, vi skaber sammen. Så derfor fik vi ideen til i samarbejde med Danmark Spiser Sammen at servere Danmarks længste smørrebrød og invitere alle, der har lyst til at spise med. Og så kan vi jo godt lide rekorder, så når smørrebrødet er målt op, er alle velkommen til at deltage i fællesspisningen«, siger Lars Bo Christiansen, marketingsdirektør i Stryhns AS.
Danmark Spiser Sammen arbejder for at skabe store og små spisearrangementer gennem hele året. Ambitionen er at gøre det lettere at møde nye mennesker og at invitere til samvær og fællesskab, så ingen i Danmark rammes af alvorlig ensomhed
Danmark Spiser Sammen
Danmark Spiser Sammen løb af stablen første gang i uge 17, 2016. Information om hvem, der er med i folkebevægelsen, hvor de forskellige arrangementer afholdes og om, hvordan man kanfølge March mod Ensomhedkan du læse mere om på www.danmarkspisersammen.dk
Folkebevægelsen mod Ensomhed
Læs om Folkebevægelsen mod Ensomhed: www.modensomhed.dk
Læs om March mod Ensomhed på Facebook: https://www.facebook.com/events/2252286718126984/?event_time_id=2252286721460317
Stryhns AS
Stryhns AS er i dag et mærkevarehus for mærkerne Stryhn’s Leverpostej, Graasten Salater, K-Salat, Jensen’s Køkken, Slagtermester Andersen, Mayo, Royal Leverpostej og Langelænder Pølser, som er resultatet af en række succesfulde opkøb. Virksomheden omsatte i 2017 for 695 mio. kr. indenfor dagligvare og foodservice sektoren og har ca. 400 medarbejdere fordelt på fem lokationer i Danmark. Stryhns AS er en del af den familieejet norske koncern Agra, der har aktiviteter i Norge, Sverige og Danmark. Læs mere på www.stryhns.dk
For yderligere information:
Lars Bo Christiansen
Marketingdirektør, Stryhns AS
2210 0502
Maria Sennels
Pressekontakt
2146 0077